من و پسرم

جشن گل و گلاب

1391/3/6 17:34
نویسنده : مریم
1,195 بازدید
اشتراک گذاری

اینجا جشنی برپاست  ...  میزبانان آن گلبرگ های صورتی محمدی هستند،عطر گل و گلاب در اینجا سرمستت می کند. میهمانان همه کسانی هستند که فارغ ازآلودگی ها ، هیاهوی های زندگی شهری به اینجا پناه آوردند،تا شاید کمی روحشان را با طبیعت بیارامند. اینجا جشن گل و گلاب است .

  

  امسال یازدهمین سالیه که این جشن در فرهنگسرای اشراق برپامیشه ... این مراسم سنتی خیلی ایرانییه ،هیچ جوریم نمیشه تحریفش کرد، مدرنش کردو یا عوضش کرد، یه جورایی شبیه عید نوروزمون می مونه.

بودن دراین مکان هرکسی رو آروم می کنه به قول معروف به آدم آرامش می ده ، دیدن اون همه گلبرگ صورتی یکجا ، عطر گلاب و...هر کسی رو شاد می کنه ، این شادی از کجا سرایت می کنه ؟شاید از  گلبرگ های پرپرشده که دردیگ داغ ریخته می شن ، انگارآخرین انرژیشونو به بیننده سرایت می کنندو وداع می کنند و وقتی هم گلاب می شن به اصلشون برمی گردند.

ومن... 6 ساله از نزدیک شاهد اجرای این مراسم می نشینم و هرروز سعی می کنم به حساب وظیفه پای تعداد زیادی از مردم را به اینجا بکشانم و خودم بارها از کنار این اتفاق جالب ،ساده رد می شم.

این بود که تصمیم گرفتم یه روز مانند یه شهروند نمونه با پسرگلم آقامتین سری به این مکان بزنیم ...تا متین هم از دیدن این مکان بی نصیب نمونه .

  

 یه چیز جالب اینکه ایران ، تنها صادرکننده گلاب در جهانه و جالب تر اینکه هرساله خانه خدا هم با گلاب ناب ایرانی شسته می شود.گلاب خواص فراوان دیگه ای هم داره ازجمله درمان گلودردو رفع استرس واز مهمترین خاصیتهای دیگه آن رفع جوشهای صورت است .

 

 عکسهای زیبا از اجرای این مراسم سنتی

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

زینب
12 خرداد 91 15:42
سلام جشن گل و گلاب خیلی به منم خوش گذشت منم تاحالا5بار در آن شرکت کردم خیلی خوب بود متین چه قدر با بادکنکش منو زد چه قدر باهم بازی کردیم حیف که برای نقاشی کشیدن دیر رسیدیم.
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به من و پسرم می باشد